Wednesday, February 27, 2013

Kandula Ithin Samaweyan - Keerthi Pasquel | Story | Story behind the song | Lyrics | Meaning | Video | MP4

කඳුළ ඉතින් සමාවෙයන්
අපි වෙන්වෙමු අද හවසට
මගෙ ගෙපැලට ඈ එනවා
සිරියහනේ තනි රකින්න

කළුවළාව නැගෙන්නෙපා
ගඟට උඩින් හැන්දැවට
මුදුන් ලීය යටින් පොළොවේ
ගොම හේදෙයි අලුත් පිටම
කන්ද කපා සඳ පායා
සඳරැස්‌ යහනට වඩින්න
සඳ එළියෙන් ඇගේ ගතේ
පෙති ගෝමර මල් දකින්න

මල් දෙවැටේ වතුසුදු මල්
පිපේවි ඈ පිළිගන්නට
කොපුල් තලා ඔමරි සිනා
මතුවෙයි මල් පරදන්නට
බිළිඳු ගෙනා කිරි සුවඳක්‌
ගෙපැල දොරින් හමා එන්න
ඉඩදීයන් වළාකුළේ
මගෙ සිහිනයෙ මල් පිපෙන්න

ගී පද - ලක්‌මාලි කාරියවසම්
සංගීතය - සුරේෂ් ද සිල්වා
ගායනය - කීර්ති පැස්‌කුවෙල්



 

හිරිමල් යෞවනය කියන්නේ හිතපුරා පෙම්මල් පූදින කාලය පැණි වැහෙන කාලය කියලත් කියනවා. මේ වයසට නැඟෙන සිතුවිලි හරිම පෙම්බරයි. දැරියක්‌ ඉල්ලන කාලෙනෙ.... ඉලන්දාරි වයස කියලනෙ කියන්නේ තනි යහනෙ සිටිද්දී හිතෙන දේ..... හැඟීම්.... අපමණයි.... තනිකම සහකාරියකගේ වුවමනාව වැඩියෙන්ම දැනෙනවා. තමන් ගැනම දුකකුත් ඇතිවෙන අවස්‌ථා තියෙනවා. තනිකම වැඩියෙන්ම දැනුනාම ඇසට කඳුළකුත් එනවා.


කඳුළු ඉතින් සමාවෙයන්
අපි වෙන්වෙමු අද හවසට
මගෙ ගෙපැලට ඈ එනවා
සිරියහනේ තනි රකින්න

මෙතරම් කාලයක්‌ තනි යහනේ සිටි මේ තරුණයා.... තනියට හිටි කඳුළට ...... දුකට... සමුදෙනවා... ඔහු කඳුළෙන් වෙන්වෙන්නේ සමාව අයදමින්... ඒ ඔහුගේ ගෙපැල එළිය කරන්න. යහනේ තනිකම මකන්න කෙනෙක්‌ කැන්දාගෙන එන නිසා.

මේ ගීතය ලියුවේ ලක්‌මාලි කාරියවසම්. ඒත් ගීය ගැන අහන්න ඇය ලංකාවේ නැහැ. ලක්‌මාලි පදිංචි වී සිටින්නේ ඔස්‌ටේ්‍රලියාවේ... ඒ නිසයි ගීයේ උපත ගැන ලක්‌මාලි කිව යුතු දැ ගීය ගයන කීර්ති පැස්‌කුවෙල්ගෙන් අසා දැන ගත්තෙ.

මම ලක්‌මාලිව හඳුනාගෙන හිටියේ නැහැ. සංගීතය සැපයූ සුරේෂ් ද සිල්වා මගේ මිතුරෙක්‌. සුරේෂ් වෙළෙද දැන්වීම් වලට සංගීතය සපයන කාලේ ලක්‌මාලිත් එතකොට ලංකාවේ වෙළෙඳ දැන්වීම් ඒජන්සියක වැඩ කරන කාලෙ. ඇය සුරේෂ්ට මේ ගීය ලියා දීලා. සුරේෂ් තනුවක්‌ හදලා මට දුන්නා. මම අහලා බලලා පස්‌සේ ප්‍රයෝජනයට ගන්න පැත්තකින් තිබ්බා. ඒ අනූ අටේදී, මම දෙදාහේ විදේශගත වුණා. දෙදාස්‌ හතරේදී ආයේ ලංකාවට ආවා. එතකොට සුරේෂ් ස්‌ටුඩියෝ එකක්‌ දාලා තිබුණා. මේ ගීයට ට්‍රැක්‌ එකකුත් හදලා තිබුණා. මට කිව්වා වොයිස්‌ දාන්න කියලා. මම ඉතින් දවසක්‌ ස්‌ටුඩියෝ එකට ගිහින් වොයිස්‌ කළා. එක පාරින්ම කළා. සතියකට පස්‌සේ සිංදුව සුරේෂ් මට දුන්නා අහලා බලන්න කියලා. මම ගෙදර අරන් ආවා. එදා නීලා වික්‍රමසිංහත් ගෙදර ඇවිත් හිටියා. සින්දුව අහලා නීලා කිව්වා ලස්‌සන සිංදුව චැනල් වලට දෙන්න කියලා. සිරසෙ නිහාල් වික්‍රම එදිරිසූරියට දුන්නා. පළමුව සිංදුව ජනප්‍රිය වුණේ සිරසෙන්. පසුව ටොරානා එකෙන් සීඩි එකකුත් කළා.

කළුවළාව නැගෙන්නෙපා
ගඟට උඩින් හැන්දැවට
මුදුන් ලීය යටින් පොළොවේ
ගොම හේදෙයි අලුත් පිටම
කන්ද කපා සඳ පායා
සඳරැස්‌ යහනට වඩින්න
සඳ එළියෙන් ඇගේ ගතේ
පෙති ගෝමර මල් දකින්න

ඇය කැන්දාගෙන එන්න කලියෙන් ඔහු පැලක්‌ හදලා. බිමට ගොම ගාපු ගමන් ඒ නිසා හැන්දැවට ගඟට උඩින් කළුවලාවක්‌ ආවොත් වැහි වසීවි. එතකොට අලුත්පිට බිම ගෑ ගොම සේදිලා යාවී.

යහනට සඳ රැස්‌ වඩිද්දී එහි සැතපී ඉන්නා පෙම්බරියගේ ගතපුරා තිබෙන පෙතිගෝමර දැක ගන්න පුළුවන්. ඒ සඳ එළියට ඒ පෙති ගෝමර පෙනෙන්නේ යහන පුරා පිපී ඇති මල් වගේ...

මේ තරුණයාගේ සිතිවිලි හරිම නාඹරයි. ඔහු බොහෝ දේ සිතනවා. බලන්න මේ ගී පද රසිකාවිය, කිවිඳිය ව්‍යංගයෙන් බොහෝ දේ පවසන ආකාරය.

මම මේ පද රචිකාවිය දැක තිබුණේ නෑ. ඒත් මගේ කීර්ති ගී ප්‍රසංගයට ඇය ඇවිත් සිටින බව දැනගත්තා. මම ඇයට ආරාධනා කළා ප්‍රේක්‍ෂකාගාරයේ සිට වේදිකාවට එන්න කියලා. ඒ බණ්‌ඩාරනායක සම්මන්ත්‍රණශාලාවේදී. ඇය වේදිකාවට ආවා. මම පළමුව ඈ දුටුවේ ඒ අවස්‌ථාවේදීය. කීර්ති පැස්‌කුවෙල් පද රචිකාවිය හැබැහින් දුටු ආකාරයත් විස්‌තර කළා.

මල් දෙවැටේ වතු සුදු මල්
පිපේවි ඈ පිළිගන්නට
කොපුල් තලා ඔමරි සිනා
මතුවෙයි මල් පරදන්නට
බිළිඳු ගෙනා කිරි සුවඳක්‌
ගෙපැළ දොරින් හමා එන්න
ඉඩදීයන් වළාකුළේ
මගෙ සිහිනයෙ මල් පිපෙන්න

මේ තරුණයා නැවත හිතනවා ඈ එද්දී ඈ පිළිගන්නට දෙවැටේ වතු සුදුමල් පිපේවි. ඒ මල් පරදින තරමටම ඇගේ කොපුල් තල වලින් ඔමරි සිනා ඉපදේවි. ඒ විතරක්‌ද ඔහු තවත් දුර ගිහින්. ගෙපැළ දොරින් හමා එන සුළඟට බිළින්දෙකුගේ කිරි සුවඳත් මුසුවෙලා. අනේ වළාකුළේ... අයින් වෙලා සඳරැස්‌ වලට ඉඩදීපන්. මගේ හීනය හැබෑවෙන්න ඉඩ දීපන්.

මල් ගී රැල්ලත්, පන්සල් ගැන ලියූ ගී රැල්ලත් හමායන කාලෙක තමයි කීර්ති මේ ගීය ගායනා කළේ. ඒත් මල් ගීවලට, පන්සල් ගැන ගැයුණු වෙළඳ ගී රැල්ලට කඳුළ යට වුණේ නැහැ. කඳුළ ජයගත්තා. ලක්‌මාලිගේ වෙනස්‌ ආරක ගී පද මාලාවත් හැඟුම්බර ලෙස ගැයූ ළයාන්විතයාගේ හඬත් ඊටම ගැලපෙන ලෙස නිර්මාණය වූ ගී තනු නිර්මාණයත් අවරගනයේ නිර්මාණ රැල්ලට අභියෝග කරන්නට සමත්වුණා.





Source:

No comments:

Post a Comment